Facebook Page ထောင်ပြီးရင် ဘာလုပ်ရမလဲ …?
ကိုယ့်ရဲ့ Product/ Service ကို ထိုးဖောက်ဖို့ပဲ ဖြစ်ဖြစ် … ဈေးရောင်းဖို့ပဲ ဖြစ်ဖြစ် ဒီနေ့ခေတ်မှာ Facebook Page ထောင်လာကြပါတယ် … Facebook Page ထောင်တာ လွယ်ပါတယ် … အောင်မြင်ဖို့အတွက် ဆိုရင်တော့ အခြေခံအကျဆုံး ဒီအချက်တွေကို အရင်ဆုံးလုပ်ပါ
နံပါတ် (၁) Page Info
ကိုယ့် page က ဘာအတွက်လဲ ဆိုတဲ့ Short Description
ဘာလုပ်ငန်းအမျိုးအစားဆိုတဲ့ Categories
ဆက်သွယ်ရမယ့် ဖုန်းနံပါတ် (သတိထားရမှာက +95 နဲ့ ဖြစ်ပါစေ .. Default က +1 နဲ့ ပေးထားတတ်ပါတယ်)
Website ရှိရင် ထည့်လို့ရပါတယ်၊ မရှိလည်း ဒါကတော့ ကျော်လိုက်လို့ရပါတယ်
Email လည်း အတူတူပါပဲ လုပ်ငန်းသုံးမယ့် gmail လိပ်စာလေး ထည့်ပေးပါ
လိပ်စာ အပြည့်အစုံထည့်ပါ၊ အရေးကြီးတာ Zip Code ပါ
ရန်ကုန် ဆိုရင် https://consult-myanmar.com/yangon-postal-codes/ မှာကြည့်ပါ
အခြားမြို့တွေဆိုရင် https://en.youbianku.com/Myanmar မှာ ကြည့်ပါ
ဖွင့်ချိန်/ ပိတ်ချိန် တွေ့ ဖြည့်ပါ
ကိုယ့် page က ဘာအတွက်လဲ ဆိုတဲ့ Short Description
ဘာလုပ်ငန်းအမျိုးအစားဆိုတဲ့ Categories
ဆက်သွယ်ရမယ့် ဖုန်းနံပါတ် (သတိထားရမှာက +95 နဲ့ ဖြစ်ပါစေ .. Default က +1 နဲ့ ပေးထားတတ်ပါတယ်)
Website ရှိရင် ထည့်လို့ရပါတယ်၊ မရှိလည်း ဒါကတော့ ကျော်လိုက်လို့ရပါတယ်
Email လည်း အတူတူပါပဲ လုပ်ငန်းသုံးမယ့် gmail လိပ်စာလေး ထည့်ပေးပါ
လိပ်စာ အပြည့်အစုံထည့်ပါ၊ အရေးကြီးတာ Zip Code ပါ
ရန်ကုန် ဆိုရင် https://consult-myanmar.com/yangon-postal-codes/ မှာကြည့်ပါ
အခြားမြို့တွေဆိုရင် https://en.youbianku.com/Myanmar မှာ ကြည့်ပါ
ဖွင့်ချိန်/ ပိတ်ချိန် တွေ့ ဖြည့်ပါ
နံပါတ် (၂) Add a Button
ကိုယ့် page ကို ဘယ်လို ဆက်သွယ်စေချင်လဲ … ဖုန်းနဲ့ ဆက်သွယ်စေချင်ရင် Call Now, စာပို့စေချင်ရင် Send Message ဆိုတာကို ထည့်ထားပါ၊ အခြားသော Book Now, Contact Us, Sign Up, Send Email, WhatsApp, Watch Video, Learn More, Shop Now, See Offer, Use App, Play Game စသည်ဖြင့် ကိုယ့်လုပ်ငန်း အမျိုးအစားအလိုက် ရည်ရွယ်ချက်အလိုက် ပြောင်းလဲ ထားနိုင်ပါတယ်
ကိုယ့် page ကို ဘယ်လို ဆက်သွယ်စေချင်လဲ … ဖုန်းနဲ့ ဆက်သွယ်စေချင်ရင် Call Now, စာပို့စေချင်ရင် Send Message ဆိုတာကို ထည့်ထားပါ၊ အခြားသော Book Now, Contact Us, Sign Up, Send Email, WhatsApp, Watch Video, Learn More, Shop Now, See Offer, Use App, Play Game စသည်ဖြင့် ကိုယ့်လုပ်ငန်း အမျိုးအစားအလိုက် ရည်ရွယ်ချက်အလိုက် ပြောင်းလဲ ထားနိုင်ပါတယ်
နံပါတ် (၃) Shop/ Service/ Review များ
ကိုယ်က အွန်လိုင်းရှော့ပင် ဆိုရင် Shop မှာ သက်ဆိုင်ရာ ပစ္စည်း အမျိုးအစားအလိုက်၊ ပုံတွေ နဲ့ ဈေးနှုန်းတွေနဲ့ စုံစုံလင်လင် တင်ထားပါ၊ ဝန်ဆောင်မှု လုပ်ငန်းဆိုရင်လည်း ကိုယ့်ပေးနေတဲ့ Service တွေကို ပုံတွေနဲ့ ဈေးနှုန်းတွေ နဲ့ စုံစုံလင်လင် တင်ထားပါ။ ဒါမှသာ ကိုယ့် page ကို ဝင်ရောက်ကြည့်ရှုတဲ့သူတွေကို ကိုယ့် page က ဘာတွေ ရောင်းတယ်၊ ဘာဝန်ဆောင်မှုတွေ ပေးတယ်ဆိုတာကို အလွယ်ကတူ ကြည့်ရှုနိုင်မှာ ဖြစ်ပါတယ်၊ နောက်တစ်ခုကတော့ Review ကို ဖွင့်ထားပေးပါ။ အကြောင်းအမျိုးမျိုးကြောင့် Bad Review ရေးသွားရင် ပြန်ဖျက်လို့ မရပေမယ့် ကိုယ်က အကောင်းဆုံး ကြိုးစားပေးထားရင် ကိုယ့်ကို အမှန်တကယ် Recommend ပေးမယ့် သူတွေလည်း ရှိမှာ သေချာပါတယ်၊ အဲဒီ Review တွေကပဲ အခြားသော ဝယ်သူ အသစ်တွေရဲ့ ယုံကြည်မှု ရဖို့အတွက် အထောက် အကူ ဖြစ်စေမှာ သေချာပါတယ်။
ကိုယ်က အွန်လိုင်းရှော့ပင် ဆိုရင် Shop မှာ သက်ဆိုင်ရာ ပစ္စည်း အမျိုးအစားအလိုက်၊ ပုံတွေ နဲ့ ဈေးနှုန်းတွေနဲ့ စုံစုံလင်လင် တင်ထားပါ၊ ဝန်ဆောင်မှု လုပ်ငန်းဆိုရင်လည်း ကိုယ့်ပေးနေတဲ့ Service တွေကို ပုံတွေနဲ့ ဈေးနှုန်းတွေ နဲ့ စုံစုံလင်လင် တင်ထားပါ။ ဒါမှသာ ကိုယ့် page ကို ဝင်ရောက်ကြည့်ရှုတဲ့သူတွေကို ကိုယ့် page က ဘာတွေ ရောင်းတယ်၊ ဘာဝန်ဆောင်မှုတွေ ပေးတယ်ဆိုတာကို အလွယ်ကတူ ကြည့်ရှုနိုင်မှာ ဖြစ်ပါတယ်၊ နောက်တစ်ခုကတော့ Review ကို ဖွင့်ထားပေးပါ။ အကြောင်းအမျိုးမျိုးကြောင့် Bad Review ရေးသွားရင် ပြန်ဖျက်လို့ မရပေမယ့် ကိုယ်က အကောင်းဆုံး ကြိုးစားပေးထားရင် ကိုယ့်ကို အမှန်တကယ် Recommend ပေးမယ့် သူတွေလည်း ရှိမှာ သေချာပါတယ်၊ အဲဒီ Review တွေကပဲ အခြားသော ဝယ်သူ အသစ်တွေရဲ့ ယုံကြည်မှု ရဖို့အတွက် အထောက် အကူ ဖြစ်စေမှာ သေချာပါတယ်။
နံ့ပါတ် (၄) Cover Photo & Profile Picture
Page တစ်ခုကို ဝင်လိုက်တာ နဲ့ Cover Photo ဟာ အဓိက ကဏ္ဍက ပါဝင်နေပါတယ်၊ ဒါကြောင့် သပ်သပ်ရပ်ရပ် နဲ့ ဆွဲဆောင်မှု ရှိတဲ့ Cover Photo ဖြစ်နေဖို့ လိုပါတယ်၊ မကြည်မလင်ဖြစ်တဲ့ပုံတွေ၊ အောက်ခံ ရေစာ ပါတဲ့ ပုံတွေ မသုံးသင့်ပါဘူး .. ပြီးတော့ သတင်းအချက်အလက်တွေ ပြွတ်သိပ်အောင် ရေးထားပြီးတော့ ရှုပ်နေတာမျိုးလည်း မဖြစ်သင့်ပါဘူး၊ နောက်တစ်ခု အရေးကြီးတာက သူရဲ့ Size ပါ 360 x 820 ဖြစ်ရပါမယ်၊ မဟုတ်ရင် ကိုယ့်ရဲ့ Cover Photo က အပြည့်မပေါ်ဘဲနဲ့ ပြတ်နေတတ်ပါတယ်၊ နောက်တစ်ခုက Mobile မှာပါ ကိုယ့်ရဲ့ ပုံက အချက်အလက်တွေ အပြည့်ပေါ်ချင်တယ်ဆိုရင်ရင် ခုဏက 360 x 820 ဆိုဒ်မှာ အပေါ်အောက် 24 စီနဲ့ ဘေးဘယ်ညာ ကို 90 စီ ချန်ဖို့ လိုပါတယ်၊ Profile Picture ကတော့ ကိုယ့်ရဲ့ လုပ်ငန်း လိုဂိုကို သုံးတာ အကောင်းဆုံးပါ။
Page တစ်ခုကို ဝင်လိုက်တာ နဲ့ Cover Photo ဟာ အဓိက ကဏ္ဍက ပါဝင်နေပါတယ်၊ ဒါကြောင့် သပ်သပ်ရပ်ရပ် နဲ့ ဆွဲဆောင်မှု ရှိတဲ့ Cover Photo ဖြစ်နေဖို့ လိုပါတယ်၊ မကြည်မလင်ဖြစ်တဲ့ပုံတွေ၊ အောက်ခံ ရေစာ ပါတဲ့ ပုံတွေ မသုံးသင့်ပါဘူး .. ပြီးတော့ သတင်းအချက်အလက်တွေ ပြွတ်သိပ်အောင် ရေးထားပြီးတော့ ရှုပ်နေတာမျိုးလည်း မဖြစ်သင့်ပါဘူး၊ နောက်တစ်ခု အရေးကြီးတာက သူရဲ့ Size ပါ 360 x 820 ဖြစ်ရပါမယ်၊ မဟုတ်ရင် ကိုယ့်ရဲ့ Cover Photo က အပြည့်မပေါ်ဘဲနဲ့ ပြတ်နေတတ်ပါတယ်၊ နောက်တစ်ခုက Mobile မှာပါ ကိုယ့်ရဲ့ ပုံက အချက်အလက်တွေ အပြည့်ပေါ်ချင်တယ်ဆိုရင်ရင် ခုဏက 360 x 820 ဆိုဒ်မှာ အပေါ်အောက် 24 စီနဲ့ ဘေးဘယ်ညာ ကို 90 စီ ချန်ဖို့ လိုပါတယ်၊ Profile Picture ကတော့ ကိုယ့်ရဲ့ လုပ်ငန်း လိုဂိုကို သုံးတာ အကောင်းဆုံးပါ။
နံပါတ် (၅) Post များ
Page ထောင်ပြီဆိုမှတော့ Post တင်ရမှာပေါ့ … အရေးကြီးတာက ဘာ post တွေ တင်ရမလဲ … ? ကျွန်တော် အရင်ကလည်း ရေးဖူး/ ပြောဖူးပါတယ် …ကိုယ်အနေနဲ့ တွေးကြည့်ပါ ဘာကြောင့် page တစ်ခုကို Like လုပ်လဲ … ဘယ်လို page တွေကို အချိန်ပေးပြီး ဝင်ကြည့်လဲ … ? ကိုယ့် page က အရောင်းတေပဲ လှိမ့်တင်နေရင်တော့ သေချာတယ် .. မရောင်းရတော့ဘူးဗျ … လူတွေဟာ Facebook ကို Entertainment အတွက် သုံးကြတာပါ … ဈေးဝယ်ဖို့ရယ်လို့ ရည်ရွယ်ပြီး ဘယ်သူမှ မသုံးပါဘူး … အဓိက ရည်ရွယ်ချက်က Entertainment ပါ အဲဒီနောက်ကမှ ဗဟုသုတတွေ .. သတင်းအချက်အလက်တွေ … ဈေးဝယ်တာတွေ .. စတာတွေ လိုက်လာတာပါ .. ဒါကြောင့် Customer ကို ဘာပေးရမလဲ ဆိုတာ စဉ်းစားပါ၊ အဲဒါကို အခြေခံပြီး Post တွေကို ဖန်တီးပါ … ထပ်ပြောပါမယ် … ဈေးပဲ လှိမ့်မရောင်းပါနဲ့ … ကျွန်တော့်ကို စောဒဂ တက်စရာ တော့ ရှိပါတယ် အွန်လိုင်းရှော့ပင် လုပ်ပါတယ်ဆို ဈေးမရောင်းလို့ ဘာလုပ်ရမှာလဲလို့ … ရောင်းတာတော့ ရောင်းရမှာပေါ့ ဗျာ … မရောင်းခင် အရင်ပေးပါ …မပေးဘဲ ရောင်းနေလို့ကတော့ သေချာတယ် ပြေးမှာပါပဲ … တစ်ပတ်စာ၊ တစ်လစာ ဘာတွေ တင်မလဲ ဆွဲထားပါ၊ ဖြစ်နိုင်ရင် post အမျိုးအစားအလိုက် နေ့ရက်မှန်၊ အချိန်မှန် တင်ပါ။ ဆိုလိုတာက တနင်္လာနေ့ ညနေမှာ ဖက်ရှင်၊ အင်္ဂါနေ့ နေ့လည်မှာ ဗဟုသုတ စသည်ဖြင့် သတ်သတ်မှတ်မှတ် အချိန်မှန်တင်ပါ။ Post တင်တာ နည်းတာ ကောင်းလား/ များတာကောင်းလား လို့ မေးလာရင် Value Content တွေ သာ တကယ် ဖန်တီးနိုင်ရင် များလေကောင်းလေပါ၊ များများတင်နိုင်လေ Engagement ပိုကောင်းလေပါ၊ အဲလိုမဟုတ်ဘဲ အရည်မရ အဖတ်မရတွေ များနေရင်တော့ နည်းနည်း များများ မကောင်းပါဘူး၊ Quality ရှိတာကို တင်နိုင်ဖို့ ကြိုးစားပါ၊ Quality တကယ်ရှိရင် Quantity များလည်း ရပါတယ်၊ နောက်တစ်ခု သတိရလို့ ပြောချင်လာတာက အရောင်း post တွေကို ခဏ ခဏ တင်ပြီး Page ကို ဝင်ကြည့်တဲ့သူတွေ မျက်စိရှုပ်စေမယ့် အစား ဒါကို မရောင်းရသေးလို့ ထပ်တင်မယ် ထပ် boost မယ်ဆိုရင် .. ကိုယ့်ရဲ့ page timeline မှာ ပေါ်မနေဘဲ ကိုယ့် target ထားပြီး boost တဲ့သူတွေဆီမှာပဲ ပေါ်တဲ့ Dark Post အနေနဲ့ တင်သင့်ပါတယ်။
Page ထောင်ပြီဆိုမှတော့ Post တင်ရမှာပေါ့ … အရေးကြီးတာက ဘာ post တွေ တင်ရမလဲ … ? ကျွန်တော် အရင်ကလည်း ရေးဖူး/ ပြောဖူးပါတယ် …ကိုယ်အနေနဲ့ တွေးကြည့်ပါ ဘာကြောင့် page တစ်ခုကို Like လုပ်လဲ … ဘယ်လို page တွေကို အချိန်ပေးပြီး ဝင်ကြည့်လဲ … ? ကိုယ့် page က အရောင်းတေပဲ လှိမ့်တင်နေရင်တော့ သေချာတယ် .. မရောင်းရတော့ဘူးဗျ … လူတွေဟာ Facebook ကို Entertainment အတွက် သုံးကြတာပါ … ဈေးဝယ်ဖို့ရယ်လို့ ရည်ရွယ်ပြီး ဘယ်သူမှ မသုံးပါဘူး … အဓိက ရည်ရွယ်ချက်က Entertainment ပါ အဲဒီနောက်ကမှ ဗဟုသုတတွေ .. သတင်းအချက်အလက်တွေ … ဈေးဝယ်တာတွေ .. စတာတွေ လိုက်လာတာပါ .. ဒါကြောင့် Customer ကို ဘာပေးရမလဲ ဆိုတာ စဉ်းစားပါ၊ အဲဒါကို အခြေခံပြီး Post တွေကို ဖန်တီးပါ … ထပ်ပြောပါမယ် … ဈေးပဲ လှိမ့်မရောင်းပါနဲ့ … ကျွန်တော့်ကို စောဒဂ တက်စရာ တော့ ရှိပါတယ် အွန်လိုင်းရှော့ပင် လုပ်ပါတယ်ဆို ဈေးမရောင်းလို့ ဘာလုပ်ရမှာလဲလို့ … ရောင်းတာတော့ ရောင်းရမှာပေါ့ ဗျာ … မရောင်းခင် အရင်ပေးပါ …မပေးဘဲ ရောင်းနေလို့ကတော့ သေချာတယ် ပြေးမှာပါပဲ … တစ်ပတ်စာ၊ တစ်လစာ ဘာတွေ တင်မလဲ ဆွဲထားပါ၊ ဖြစ်နိုင်ရင် post အမျိုးအစားအလိုက် နေ့ရက်မှန်၊ အချိန်မှန် တင်ပါ။ ဆိုလိုတာက တနင်္လာနေ့ ညနေမှာ ဖက်ရှင်၊ အင်္ဂါနေ့ နေ့လည်မှာ ဗဟုသုတ စသည်ဖြင့် သတ်သတ်မှတ်မှတ် အချိန်မှန်တင်ပါ။ Post တင်တာ နည်းတာ ကောင်းလား/ များတာကောင်းလား လို့ မေးလာရင် Value Content တွေ သာ တကယ် ဖန်တီးနိုင်ရင် များလေကောင်းလေပါ၊ များများတင်နိုင်လေ Engagement ပိုကောင်းလေပါ၊ အဲလိုမဟုတ်ဘဲ အရည်မရ အဖတ်မရတွေ များနေရင်တော့ နည်းနည်း များများ မကောင်းပါဘူး၊ Quality ရှိတာကို တင်နိုင်ဖို့ ကြိုးစားပါ၊ Quality တကယ်ရှိရင် Quantity များလည်း ရပါတယ်၊ နောက်တစ်ခု သတိရလို့ ပြောချင်လာတာက အရောင်း post တွေကို ခဏ ခဏ တင်ပြီး Page ကို ဝင်ကြည့်တဲ့သူတွေ မျက်စိရှုပ်စေမယ့် အစား ဒါကို မရောင်းရသေးလို့ ထပ်တင်မယ် ထပ် boost မယ်ဆိုရင် .. ကိုယ့်ရဲ့ page timeline မှာ ပေါ်မနေဘဲ ကိုယ့် target ထားပြီး boost တဲ့သူတွေဆီမှာပဲ ပေါ်တဲ့ Dark Post အနေနဲ့ တင်သင့်ပါတယ်။
နံပါတ် (၆) ဓါတ်ပုံများ
လူတစ်ယောက်ဟာ Facebook ပွတ်နေတဲ့ လက်မလေးကို ရပ်လိုက်တာဟာ ၂-၃ စက္ကန့်ပဲ ကြာပါတယ်၊ ပွတ်နေရင်းနဲ့ ခဏလေး ဘာလို့ ရပ်လိုက်လဲ (လက်ညောင်းလို့ ..နောက်တာပါ) eye catching ဖြစ်စေတဲ့ ပုံတစ်ပုံ .. ဆိုလိုတာက ကိုယ့်မျက်စိကို ဆွဲဆောင်မှု ရှိတဲ့ ပုံတစ်ပုံကြောင့်ပါ .. ဥပမာ ဗျာ ကောင်လေး တစ်ယောက် ဖုန်းပွတ်နေတယ် .. ကောင်မလေးချောချာလေးပုံတွေ့လိုက်ရင် ခဏတော့ ရပ်လိုက်မှာပဲ .. ဒီလိုပဲ ကောင်မလေး တစ်ယောက် ဖုန်းပွတ်နေတယ် ကောင်လေး ချောချောလေး ပုံတွေ ရင် ခဏတော့ ရပ်လိုက်မှာပဲ .. ဒီသဘောအတိုင်းပဲ ကိုယ့် Page က ပုံက ဖုန်းပွတ်နေတဲ့ သူကို ၂-၃ စက္ကန့်လောက် ရပ်သွားစေဖို့လိုပါတယ်။
လူတစ်ယောက်ဟာ Facebook ပွတ်နေတဲ့ လက်မလေးကို ရပ်လိုက်တာဟာ ၂-၃ စက္ကန့်ပဲ ကြာပါတယ်၊ ပွတ်နေရင်းနဲ့ ခဏလေး ဘာလို့ ရပ်လိုက်လဲ (လက်ညောင်းလို့ ..နောက်တာပါ) eye catching ဖြစ်စေတဲ့ ပုံတစ်ပုံ .. ဆိုလိုတာက ကိုယ့်မျက်စိကို ဆွဲဆောင်မှု ရှိတဲ့ ပုံတစ်ပုံကြောင့်ပါ .. ဥပမာ ဗျာ ကောင်လေး တစ်ယောက် ဖုန်းပွတ်နေတယ် .. ကောင်မလေးချောချာလေးပုံတွေ့လိုက်ရင် ခဏတော့ ရပ်လိုက်မှာပဲ .. ဒီလိုပဲ ကောင်မလေး တစ်ယောက် ဖုန်းပွတ်နေတယ် ကောင်လေး ချောချောလေး ပုံတွေ ရင် ခဏတော့ ရပ်လိုက်မှာပဲ .. ဒီသဘောအတိုင်းပဲ ကိုယ့် Page က ပုံက ဖုန်းပွတ်နေတဲ့ သူကို ၂-၃ စက္ကန့်လောက် ရပ်သွားစေဖို့လိုပါတယ်။
နံပါတ် (၇) ဗီဒီယိုများ
၂၀၁၉ ကစပြီးတော့ ဗွီဒီယိုတွေဟာ ရိုးရိုး post တွေ ထက် ပိုပြီးတော့ engagement ကောင်းလာပါတယ်၊ ဗွီဒီယိုဖန်တီးမယ်ဆိုရင် စစခြင်း စက္ကန့် ၃၀ မှာ ကြည့်တဲ့သူကို ဆွဲဆောင်နိုင်ဖို့ လိုပါတယ်၊ Title Intro တွေကို စစချင်းမှာ မထည့်သင့်ပါဘူး .. အရေးကြီးတဲ့ Key Point ကို အစမှာ ထားပြီးတော့ Title Intro နဲ့ Main Video ကို ဆက်ထားသင့်ပါတယ်။ ပြီးတော့ ၃-၅ မိနစ် ဗွီဒီယိုတွေပဲ သင့်တော်ပါတယ်၊ တော်တော်လေး ရှည်တယ်ဆိုရင်တောင် ၁၀-၁၅ မိနစ်ထက် မပိုသင့်ပါဘူး .. တော်တော်ရှည်နေရင် အပိုင်းလေးတွေ ခွဲတင်သင့်ပါတယ်။
၂၀၁၉ ကစပြီးတော့ ဗွီဒီယိုတွေဟာ ရိုးရိုး post တွေ ထက် ပိုပြီးတော့ engagement ကောင်းလာပါတယ်၊ ဗွီဒီယိုဖန်တီးမယ်ဆိုရင် စစခြင်း စက္ကန့် ၃၀ မှာ ကြည့်တဲ့သူကို ဆွဲဆောင်နိုင်ဖို့ လိုပါတယ်၊ Title Intro တွေကို စစချင်းမှာ မထည့်သင့်ပါဘူး .. အရေးကြီးတဲ့ Key Point ကို အစမှာ ထားပြီးတော့ Title Intro နဲ့ Main Video ကို ဆက်ထားသင့်ပါတယ်။ ပြီးတော့ ၃-၅ မိနစ် ဗွီဒီယိုတွေပဲ သင့်တော်ပါတယ်၊ တော်တော်လေး ရှည်တယ်ဆိုရင်တောင် ၁၀-၁၅ မိနစ်ထက် မပိုသင့်ပါဘူး .. တော်တော်ရှည်နေရင် အပိုင်းလေးတွေ ခွဲတင်သင့်ပါတယ်။
အွန်လိုင်းက စီးပွားရေး လုပ်နေတဲ့
သူတိုင်း ဒီအခြေခံ (၇) ချက်ကို ဂရုစိုက်ပြီး လိုက်လုပ်မယ်ဆိုရင် ရှိတဲ့
Like နဲ့ Engagement ကောင်းလာမှာ ဖြစ်သလို ယုံကြည်မှုလည်း သေချာပေါက်
တည်ဆောက် လာနိုင်ကြမှာ ဖြစ်ပါတယ်။
အားလုံးပဲ ရောင်းပန်း ဝယ်ပန်းလှပြီး စီးပွားရေး အဆင်ပြေကြပါစေ
#CEC#FacebookTips
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Facebook Page ေထာင္ၿပီးရင္ ဘာလုပ္ရမလဲ …?
==============================
ကိုယ့္ရဲ႕ Product/ Service ကို ထိုးေဖာက္ဖို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ … ေစ်းေရာင္းဖို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဒီေန႔ေခတ္မွာ Facebook Page ေထာင္လာၾကပါတယ္ … Facebook Page ေထာင္တာ လြယ္ပါတယ္ … ေအာင္ျမင္ဖို႔အတြက္ ဆုိရင္ေတာ့ အေျခခံအက်ဆံုး ဒီအခ်က္ေတြကို အရင္ဆံုးလုပ္ပါ
နံပါတ္ (၁) Page Info
ကိုယ့္ page က ဘာအတြက္လဲ ဆိုတဲ့ Short Description
ဘာလုပ္ငန္းအမ်ိဳးအစားဆိုတဲ့ Categories
ဆက္သြယ္ရမယ့္ ဖုန္းနံပါတ္ (သတိထားရမွာက +95 နဲ႔ ျဖစ္ပါေစ .. Default က +1 နဲ႔ ေပးထားတတ္ပါတယ္)
Website ရွိရင္ ထည့္လို႔ရပါတယ္၊ မရွိလည္း ဒါကေတာ့ ေက်ာ္လိုက္လို႔ရပါတယ္
Email လည္း အတူတူပါပဲ လုပ္ငန္းသံုးမယ့္ gmail လိပ္စာေလး ထည့္ေပးပါ
လိပ္စာ အျပည့္အစံုထည့္ပါ၊ အေရးႀကီးတာ Zip Code ပါ
ရန္ကုန္ ဆိုရင္ https://consult-myanmar.com/yangon-postal-codes/ မွာၾကည့္ပါ
အျခားၿမိဳ႕ေတြဆိုရင္ https://en.youbianku.com/Myanmar မွာ ၾကည့္ပါ
ဖြင့္ခ်ိန္/ ပိတ္ခ်ိန္ ေတြ႔ ျဖည့္ပါ
နံပါတ္ (၂) Add a Button
ကိုယ့္ page ကို ဘယ္လို ဆက္သြယ္ေစခ်င္လဲ … ဖုန္းနဲ႔ ဆက္သြယ္ေစခ်င္ရင္ Call Now, စာပို႔ေစခ်င္ရင္ Send Message ဆုိတာကို ထည့္ထားပါ၊ အျခားေသာ Book Now, Contact Us, Sign Up, Send Email, WhatsApp, Watch Video, Learn More, Shop Now, See Offer, Use App, Play Game စသည္ျဖင့္ ကိုယ့္လုပ္ငန္း အမ်ိဳးအစားအလုိက္ ရည္ရြယ္ခ်က္အလိုက္ ေျပာင္းလဲ ထားႏုိင္ပါတယ္
နံပါတ္ (၃) Shop/ Service/ Review မ်ား
ကိုယ္က အြန္လိုင္းေရွာ့ပင္ ဆိုရင္ Shop မွာ သက္ဆုိင္ရာ ပစၥည္း အမ်ိဳးအစားအလိုက္၊ ပံုေတြ နဲ႔ ေစ်းႏႈန္းေတြနဲ႔ စံုစံုလင္လင္ တင္ထားပါ၊ ဝန္ေဆာင္မွဳ လုပ္ငန္းဆုိရင္လည္း ကိုယ့္ေပးေနတဲ့ Service ေတြကို ပံုေတြနဲ႔ ေစ်းႏႈန္းေတြ နဲ႔ စံုစံုလင္လင္ တင္ထားပါ။ ဒါမွသာ ကိုယ့္ page ကို ဝင္ေရာက္ၾကည့္ရႈတဲ့သူေတြကို ကုိယ့္ page က ဘာေတြ ေရာင္းတယ္၊ ဘာဝန္ေဆာင္မွဳေတြ ေပးတယ္ဆိုတာကို အလြယ္ကတူ ၾကည့္ရႈႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္၊ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ Review ကို ဖြင့္ထားေပးပါ။ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ Bad Review ေရးသြားရင္ ျပန္ဖ်က္လို႔ မရေပမယ့္ ကိုယ္က အေကာင္းဆံုး ႀကိဳးစားေပးထားရင္ ကိုယ့္ကို အမွန္တကယ္ Recommend ေပးမယ့္ သူေတြလည္း ရွိမွာ ေသခ်ာပါတယ္၊ အဲဒီ Review ေတြကပဲ အျခားေသာ ဝယ္သူ အသစ္ေတြရဲ႕ ယံုၾကည္မွဳ ရဖို႔အတြက္ အေထာက္ အကူ ျဖစ္ေစမွာ ေသခ်ာပါတယ္။
နံ႔ပါတ္ (၄) Cover Photo & Profile Picture
Page တစ္ခုကို ဝင္လိုက္တာ နဲ႔ Cover Photo ဟာ အဓိက က႑က ပါဝင္ေနပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ နဲ႔ ဆြဲေဆာင္မွဳ ရွိတဲ့ Cover Photo ျဖစ္ေနဖို႔ လိုပါတယ္၊ မၾကည္မလင္ျဖစ္တဲ့ပံုေတြ၊ ေအာက္ခံ ေရစာ ပါတဲ့ ပံုေတြ မသံုးသင့္ပါဘူး .. ၿပီးေတာ့ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြ ျပြတ္သိပ္ေအာင္ ေရးထားၿပီးေတာ့ ရႈပ္ေနတာမ်ိဳးလည္း မျဖစ္သင့္ပါဘူး၊ ေနာက္တစ္ခု အေရးႀကီးတာက သူရဲ႕ Size ပါ 360 x 820 ျဖစ္ရပါမယ္၊ မဟုတ္ရင္ ကိုယ့္ရဲ႕ Cover Photo က အျပည့္မေပၚဘဲနဲ႔ ျပတ္ေနတတ္ပါတယ္၊ ေနာက္တစ္ခုက Mobile မွာပါ ကိုယ့္ရဲ႕ ပံုက အခ်က္အလက္ေတြ အျပည့္ေပၚခ်င္တယ္ဆုိရင္ရင္ ခုဏက 360 x 820 ဆိုဒ္မွာ အေပၚေအာက္ 24 စီနဲ႔ ေဘးဘယ္ညာ ကို 90 စီ ခ်န္ဖို႔ လိုပါတယ္၊ Profile Picture ကေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ လုပ္ငန္း လိုဂိုကို သံုးတာ အေကာင္းဆံုးပါ။
နံပါတ္ (၅) Post မ်ား
Page ေထာင္ၿပီဆုိမွေတာ့ Post တင္ရမွာေပါ့ … အေရးႀကီးတာက ဘာ post ေတြ တင္ရမလဲ … ? ကၽြန္ေတာ္ အရင္ကလည္း ေရးဖူး/ ေျပာဖူးပါတယ္ …ကိုယ္အေနနဲ႔ ေတြးၾကည့္ပါ ဘာေၾကာင့္ page တစ္ခုကို Like လုပ္လဲ … ဘယ္လို page ေတြကို အခ်ိန္ေပးၿပီး ဝင္ၾကည့္လဲ … ? ကိုယ့္ page က အေရာင္းေတပဲ လွိမ့္တင္ေနရင္ေတာ့ ေသခ်ာတယ္ .. မေရာင္းရေတာ့ဘူးဗ် … လူေတြဟာ Facebook ကို Entertainment အတြက္ သံုးၾကတာပါ … ေစ်းဝယ္ဖုိ႔ရယ္လို႔ ရည္ရြယ္ၿပီး ဘယ္သူမွ မသံုးပါဘူး … အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္က Entertainment ပါ အဲဒီေနာက္ကမွ ဗဟုသုတေတြ .. သတင္းအခ်က္အလက္ေတြ … ေစ်းဝယ္တာေတြ .. စတာေတြ လုိက္လာတာပါ .. ဒါေၾကာင့္ Customer ကို ဘာေပးရမလဲ ဆုိတာ စဥ္းစားပါ၊ အဲဒါကို အေျခခံၿပီး Post ေတြကို ဖန္တီးပါ … ထပ္ေျပာပါမယ္ … ေစ်းပဲ လွိမ့္မေရာင္းပါနဲ႔ … ကၽြန္ေတာ့္ကို ေစာဒဂ တက္စရာ ေတာ့ ရွိပါတယ္ အြန္လိုင္းေရွာ့ပင္ လုပ္ပါတယ္ဆုိ ေစ်းမေရာင္းလို႔ ဘာလုပ္ရမွာလဲလို႔ … ေရာင္းတာေတာ့ ေရာင္းရမွာေပါ့ ဗ်ာ … မေရာင္းခင္ အရင္ေပးပါ …မေပးဘဲ ေရာင္းေနလို႔ကေတာ့ ေသခ်ာတယ္ ေျပးမွာပါပဲ … တစ္ပတ္စာ၊ တစ္လစာ ဘာေတြ တင္မလဲ ဆြဲထားပါ၊ ျဖစ္ႏုိင္ရင္ post အမ်ိဳးအစားအလိုက္ ေန႔ရက္မွန္၊ အခ်ိန္မွန္ တင္ပါ။ ဆုိလိုတာက တနလၤာေန႔ ညေနမွာ ဖက္ရွင္၊ အဂၤါေန႔ ေန႔လည္မွာ ဗဟုသုတ စသည္ျဖင့္ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ အခ်ိန္မွန္တင္ပါ။ Post တင္တာ နည္းတာ ေကာင္းလား/ မ်ားတာေကာင္းလား လို႔ ေမးလာရင္ Value Content ေတြ သာ တကယ္ ဖန္တီးႏုိင္ရင္ မ်ားေလေကာင္းေလပါ၊ မ်ားမ်ားတင္ႏုိင္ေလ Engagement ပိုေကာင္းေလပါ၊ အဲလိုမဟုတ္ဘဲ အရည္မရ အဖတ္မရေတြ မ်ားေနရင္ေတာ့ နည္းနည္း မ်ားမ်ား မေကာင္းပါဘူး၊ Quality ရွိတာကို တင္ႏဳိင္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားပါ၊ Quality တကယ္ရွိရင္ Quantity မ်ားလည္း ရပါတယ္၊ ေနာက္တစ္ခု သတိရလို႔ ေျပာခ်င္လာတာက အေရာင္း post ေတြကို ခဏ ခဏ တင္ၿပီး Page ကို ဝင္ၾကည့္တဲ့သူေတြ မ်က္စိရႈပ္ေစမယ့္ အစား ဒါကို မေ၇ာင္းရေသးလို႔ ထပ္တင္မယ္ ထပ္ boost မယ္ဆုိရင္ .. ကိုယ့္ရဲ႕ page timeline မွာ ေပၚမေနဘဲ ကိုယ့္ target ထားၿပီး boost တဲ့သူေတြဆီမွာပဲ ေပၚတဲ့ Dark Post အေနနဲ႔ တင္သင့္ပါတယ္။
နံပါတ္ (၆) ဓါတ္ပံုမ်ား
လူတစ္ေယာက္ဟာ Facebook ပြတ္ေနတဲ့ လက္မေလးကို ရပ္လုိက္တာဟာ ၂-၃ စကၠန္႔ပဲ ၾကာပါတယ္၊ ပြတ္ေနရင္းနဲ႔ ခဏေလး ဘာလို႔ ရပ္လိုက္လဲ (လက္ေညာင္းလို႔ ..ေနာက္တာပါ) eye catching ျဖစ္ေစတဲ့ ပံုတစ္ပံု .. ဆုိလိုတာက ကိုယ့္မ်က္စိကို ဆြဲေဆာင္မွဳ ရွိတဲ့ ပံုတစ္ပံုေၾကာင့္ပါ .. ဥပမာ ဗ်ာ ေကာင္ေလး တစ္ေယာက္ ဖုန္းပြတ္ေနတယ္ .. ေကာင္မေလးေခ်ာခ်ာေလးပံုေတြ႔လိုက္ရင္ ခဏေတာ့ ရပ္လိုက္မွာပဲ .. ဒီလိုပဲ ေကာင္မေလး တစ္ေယာက္ ဖုန္းပြတ္ေနတယ္ ေကာင္ေလး ေခ်ာေခ်ာေလး ပံုေတြ ရင္ ခဏေတာ့ ရပ္လိုက္မွာပဲ .. ဒီသေဘာအတုိင္းပဲ ကိုယ့္ Page က ပံုက ဖုန္းပြတ္ေနတဲ့ သူကို ၂-၃ စကၠန္႔ေလာက္ ရပ္သြားေစဖို႔လိုပါတယ္။
နံပါတ္ (၇) ဗီဒီယိုမ်ား
၂၀၁၉ ကစၿပီးေတာ့ ဗြီဒီယိုေတြဟာ ရိုးရိုး post ေတြ ထက္ ပိုၿပီးေတာ့ engagement ေကာင္းလာပါတယ္၊ ဗြီဒီယိုဖန္တီးမယ္ဆိုရင္ စစျခင္း စကၠန္႔ ၃၀ မွာ ၾကည့္တဲ့သူကို ဆြဲေဆာင္ႏုိင္ဖို႔ လိုပါတယ္၊ Title Intro ေတြကို စစခ်င္းမွာ မထည့္သင့္ပါဘူး .. အေရးႀကီးတဲ့ Key Point ကို အစမွာ ထားၿပီးေတာ့ Title Intro နဲ႔ Main Video ကို ဆက္ထားသင့္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ၃-၅ မိနစ္ ဗြီဒီယိုေတြပဲ သင့္ေတာ္ပါတယ္၊ ေတာ္ေတာ္ေလး ရွည္တယ္ဆုိရင္ေတာင္ ၁၀-၁၅ မိနစ္ထက္ မပိုသင့္ပါဘူး .. ေတာ္ေတာ္ရွည္ေနရင္ အပိုင္းေလးေတြ ခြဲတင္သင့္ပါတယ္။
အြန္လိုင္းက စီးပြားေရး လုပ္ေနတဲ့ သူတုိင္း ဒီအေျခခံ (၇) ခ်က္ကို ဂရုစို္က္ၿပီး လုုိက္လုပ္မယ္ဆုိရင္ ရွိတဲ့ Like နဲ႔ Engagement ေကာင္းလာမွာ ျဖစ္သလို ယံုၾကည္မွဳလည္း ေသခ်ာေပါက္ တည္ေဆာက္ လာႏုိင္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အားလံုးပဲ ေရာင္းပန္း ဝယ္ပန္းလွၿပီး စီးပြားေရး အဆင္ေျပၾကပါေစ
#CEC
#FacebookTips
0 Comments:
Post a Comment